Znaczenie zdrowia psychicznego w miejscu pracy: Wskazówki, jak dbać o sferę emocjonalną zespołu

24-05-22 | Dodany przez @marketeR
Jak dbac o strefe emocjonalna zespolu

Powszechnie uważa się, że inwestowanie w zdrowie psychiczne pracowników jest korzystne dla wyników firmy. W rzeczywistości wiele badań wykazało bezpośredni związek między dobrym samopoczuciem pracowników a wydajnością organizacyjną.

Zdrowe środowisko pracy jest korzystne zarówno dla pracowników, jak i dla firmy. Należy pamiętać, że każdy człowiek jest wyjątkowy i to, co sprawdza się w przypadku jednej osoby, może nie sprawdzać się w przypadku innej. Podobnie to, co sprawdza się w jednej firmie, może nie sprawdzać się w innej.

Bądź dobrym słuchaczem

Ważne jest, aby jako lider być otwartym na informacje zwrotne od swojego zespołu i traktować je poważnie.

Zrozumienie stanu emocjonalnego swoich pracowników i nauczenie się, jak nim zarządzać, pomoże Ci poprawić klimat emocjonalny w Twojej organizacji. Należy zwracać uwagę na mowę ciała, ton głosu oraz poziom intensywności, z jakim komunikują się członkowie zespołu.

Pokaż, że ci zależy

Nie ma znaczenia, na jakim szczeblu w zespole jesteś - od stażysty do dyrektora generalnego. Niezależnie od tego, czy rozwiązujesz problem z kolegą, czy z klientem, pokazanie, że zależy Ci na wyniku, ma kluczowe znaczenie. Sposób podejścia do sytuacji i komunikacji jest równie ważny, jak samo rozwiązanie. Sposób, w jaki odnosisz się do członków swojego zespołu, oraz autentyczna troska o ich uczucia i dobre samopoczucie będą bardzo pomocne w budowaniu zaufania i podnoszeniu morale.

Proś o informacje zwrotne

Bądź otwarty na słuchanie o tym, co mógłbyś robić lepiej, i aktywnie szukaj sposobów na poprawę środowiska emocjonalnego swojego zespołu.

Zdrowe emocjonalnie zespoły są niezbędne do osiągania wysokich wyników i produktywności. Zespół, który jest stale zestresowany, czuje się przepracowany lub walczy między sobą, nie będzie w stanie wykonać zadań tak efektywnie lub dobrze, jak zespół, który jest w zdrowym stanie emocjonalnym.

Zachęcaj do zachowania zdrowej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym

Zacznij od zatrudniania właściwych ludzi - zmotywowanych do działania, zmotywowanych i zainteresowanych pracą, którą wykonuje Twoja firma. Następnie upewnij się, że Twój zespół posiada zasoby, których potrzebuje, aby odnieść sukces i zachować zdrową równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

Od polityki urlopowej po elastyczne harmonogramy, możesz mieć pewność, że Twój zespół ma wsparcie, którego potrzebuje, aby zachować zdrowie zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym.

Jak reagować na problemy emocjonalne w zespole?

Jedną z najważniejszych rzeczy, jakie możesz zrobić jako lider, jest stworzenie środowiska, w którym ludzie będą mogli bezpiecznie wyrażać siebie. Ostatnią rzeczą, jakiej pragniesz, jest to, aby Twój zespół czuł się tak, jakby chodził wokół Ciebie ze strachem i bez możliwości podania przyczyny słabej koncentracji lub wyników w pracy. Najlepszym sposobem, aby to osiągnąć, jest wyraźne zaznaczenie, że chcesz usłyszeć, co mają do powiedzenia, i że jesteś po to, aby im pomóc.


Komentuj artykuł